Tekstgrootte
Als alle leerlingen van de Willeboerschool op of boven verwachting zouden presteren, dan zou dat niet goed zijn. Dan zou de school hogere verwachtingen moeten stellen. Er moet tenslotte altijd een uitdaging zijn. Iets om aan te werken.
Om inzicht te krijgen in de onderwijsresultaten maakt de Willeboerschool gebruik van een systeem van toetsing; en van de interpretatie van de leerontwikkeling van de leerlingen op de leerlijnen. Dat doen we voor de vakgebieden mondelinge taal, schriftelijke taal, rekenen, rekenen (meten/ tijd/ geld), leren leren en spelontwikkeling. Daarbij hanteren we als streven dat aan het eind van het schooljaar 75% van de leerlingen een niveau heeft op of boven het gestelde streefniveau. Is dit percentage veel hoger, dan hadden er hogere doelen gesteld kunnen worden. Is dit percentage veel lager, dan waren de gestelde doelen te hoog gegrepen. In alle gevallen nodige de cijfers ertoe uit om er over na te denken hoe we het onderwijs op school kunnen nog verder kunnen verbeteren.
De resultaten van schooljaar 2020-2021 ziet u hieronder. Vergeleken met schooljaar 2019-2020 is het percentage leerlingen op of boven het gestelde streefniveau licht gestegen. Het leerrendementover het schooljaar was 95%. Door de inzet van RT en afstandsonderwijs hebben we de vertraging in leerontwikkeling door de lockdown in 2019-2020 grotendeels weten in te halen. In 2021-2022 stelt het Nationaal Programma Onderwijs de school in staat RT te continueren, extra in te zetten op logopedie en bewegend leren.