Tekstgrootte
Om inzicht te krijgen in de onderwijsresultaten maakt de Willeboerschool waar mogelijk gebruik van toetsen. Omdat er voor onze doelgroep weinig toetsen beschikbaar zijn, volgen we daarnaast de leerontwikkeling van de leerlingen op de leerlijnen. Dat doen we voor de vakgebieden mondelinge taal, schriftelijke taal, rekenen, leren leren, spelontwikkeling en (pilotgroep KDC) de Plancius leerlijnen.
We stellen ten doel dat 75% van de leerlingen een niveau heeft op of boven het gestelde streefniveau. Is dit percentage veel hoger, dan hadden er hogere doelen gesteld kunnen worden. Is dit percentage veel lager, dan waren de gestelde doelen te hoog gegrepen. Daarnaast brengen we in kaart of de leerlingen zich ontwikkelen conform verwachting (leerrendement 100%), sneller (leerrendement boven de 100%) of langzamer (leerrendement onder de 100%).
De resultaten van schooljaar 2024-2025 ziet u hieronder. Vergeleken met schooljaar 2023-2024 is het percentage leerlingen op of boven het gestelde streefniveau gestegen. Het leerrendement over het schooljaar was gemiddeld 100% maar verschilt per leerroute en vakgebied. Het leerrendement van leerroute 4 is aanmerkelijk toegenomen sinds 2023-2024. Het komende schooljaar proberen we dat ook te realiseren voor de vakgebieden 'leren leren' en 'rekenen'.
In alle gevallen nodige de cijfers ertoe uit om er over na te denken hoe we het onderwijs op school kunnen nog verder kunnen verbeteren.