Tekstgrootte
Als alle leerlingen van de Willeboerschool op of boven verwachting zouden presteren, dan zou dat niet goed zijn. Dan zou de school hogere verwachtingen moeten stellen. Er moet tenslotte altijd een uitdaging zijn. Iets om aan te werken.
Om inzicht te krijgen in de onderwijsresultaten maakt de Willeboerschool gebruik van een systeem van toetsing; en van de interpretatie van de leerontwikkeling van de leerlingen op de leerlijnen. Dat doen we voor de vakgebieden mondelinge taal, schriftelijke taal, rekenen, rekenen (meten/ tijd/ geld), leren leren en spelontwikkeling. Daarbij hanteren we als streven dat aan het eind van het schooljaar 75% van de leerlingen een niveau heeft op of boven het gestelde streefniveau. Is dit percentage veel hoger, dan hadden er hogere doelen gesteld kunnen worden. Is dit percentage veel lager, dan waren de gestelde doelen te hoog gegrepen. In alle gevallen nodige de cijfers ertoe uit om er over na te denken hoe we het onderwijs op school kunnen nog verder kunnen verbeteren.
De resultaten van schooljaar 2022-2023 ziet u hieronder. Vergeleken met schooljaar 2021-2022 is het percentage leerlingen op of boven het gestelde streefniveau licht gestegen. Het leerrendement over het schooljaar was 96%.